Saturday, May 17, 2014

Supernatural??? Mutant???

Alkisahnya musim orang supernatural dan mutasi ni dah mula merebak. Superman, Batman, Spiderman, Captain America, Ironman, Hulk dan yang akan keluar nanti X-Men. Yeah. Ah ah…ehem…aku pun peminat cerita macam tu sebenarnya. (Jangan nak poyo sangat la). Hehe.

Seperti mana cerita superhero yang ada superpower, kisahnya untuk kanak-kanak. Ye la kan, budak-budak memang akan admire bila someone tu nampak hebat dan berangan bila besar nanti nak jadi macam mereka. Imaginasi budak memang tinggi. Tanpa imaginasi, otak budak-budak akan lambat berkembang. (tetibe jadi doktor pakar jap). Haha. Tapi bila imaginasi orang dewasa jadi seperti kanak-kanak, tu yang terjadinya cerita karut marut buat tontonan untuk semua perinkat. Haha.


Ok, sekarang ni bukan nak cerita pasal superhero tapi nak berimaginasi sikit. Nak tanya 2 soalan sebenarnya. Yang pertama, jika anda dapat superpower, apa jenis superpower yang anda nak (3 pilihan je) dan kenapa? Bukan nak tanya korang ek, dia tanya aku dulu. Yang korang sebuk nak bercerita apsal??? (tetiba emo sikit). Haha takde la, gurau je. Jangan nak marah pula. Nanti korang jawab la ek. Dalam hati masing-masng je ok. Hehe. Ok la, apa yang aku nak ek? Sebenarnya nak macam-macam. Tapi bila bagi 3 pilihan je, so aku memang dah pilih awal-awal lagi. (ofcos la. Ni kan blog aku. Nak create kena fikir idea dulu). Haha.

Sudah. Sudah. Jangan mengarut. Berbalik kepada soalan tadi. Kuasa yang pertama, aku akan pilih Teleport, kuasa yang boleh pergi ke mana-mana dalam sekelip mata saja. Aku nak kuasa ni sebab malas nak drive or naik public transport kalau pergi ke mana-mana, macam nak pergi mall atau keluar makan. Ye la kan, sebab duk Kuala Lumpur ni kalau takde kesesakan lalu lintas jalanraya memang tak sah. Time pula ada kemalangan jalanraya atau bencana alam, lagi teruk sesak. Kalau public transport pula, train confirm sesak time orang pergi dan balik kerja. Teksi pula agak mahal. Tu la pasal nak kuasa macam ni. Yang kedua pula, aku nak kuasa regenerate diri sendiri dan sembuhkan orang lain, Healing. Bukan minyak gamat tu ek. Hehe. Biasa la kan, dunia dah macam-macam penyakit. Ini disebabkan Alchemist yang suka melanggar hukum alam semata-mata nak mencipta Ubat Terlarang. (terikut dengan anime Fullmetal Alchemist pula). Ubat yang kununnya boleh buat manusia hidup sihat dan kekal lama. Tapi tak fikir pula, sisa kumbahan dari experiment yang tak jadi tu, main pakai buang je. Tu la menyebabkan ramai yang mutasi menjadi zombie. Haha. Tu la adanya aku untuk sembuhkan mereka yang berpenyakit tu (dengan bayaran. Buat bisnes ok juga). Yang ketiga, Ice Magic. Aku memang dah lama suka kuasa ais ni sejak Captain Toshiro Hitsugaya guna Hyourinmaru. Lepas tu keluar pula Fubuki Shirou, Gray Fullbuster, Jack Frost, Elsa Arendelle dan Monkey D. Luffy. Eh? Haha. Yang akhir tu bukan. Sebab apa nak kuasa ni? Aku tak suka panas sebenarnya. Kalau boleh, nak stay kat iklim sejuk. Tapi apa kan daya, Malaysia memang panas. Memang tak boleh ubah mother nature.


Tu semua apa yang aku rasa sesuai dengan aku. Kita pergi ke soalan kedua. Kalau ada superpower, anda nak jadi superhero atau supervillian? Yang ni aku tanya korang la. Biar korang yang jawab. Aku pun tak tahu nak buat pilihan. Hehe. Bila buat baik, rasa macam tak bebaloi. Bila buat jahat, langgar disisi undang-undang. Berdosa tu. So, buat ikut suka la. Takde la. Aku kalau boleh biar buat baik la. Orang akan hargai kita bila time susah. Bila diorang senang, diorang tak fikir dah pasal kita. Tapi bila buat jahat, manusia akan ingat sampai bila-bila. Tu lumrah manusia. Pelikkan. Tak kisah la apa yang korang nak jadi. Yang penting ingat tuhan. Dan juga orang sekeliling.     

No comments:

Post a Comment