Saturday, May 17, 2014

We Still Bestfriend But Never Be Same Again

Baru-baru ni keluar dengan bestfriend aku. Kitorang keluar diner macam biasa. Ye la kan, macam selalu, kitorang akan berfikir panjang untuk pilih tempat makan. Haha. Memang macam tu. Bila rasa nak makan, semua benda rasa nak makan. Bila nak decide kat mana, tak tahu pula nak pergi mana. Haha. Itulah kami.

Masa tengah memandu nak pergi makan tu, tiba-tiba dia bagitau aku yang dia dah dapat tarikh untuk kahwin nanti. Aku rasa happy untuk dia. Lepas tu kami berbincang pasal kat mana dia nak menetap lepas kahwin nanti. Haha. Dia pun belum terfikir lagi. Sebab dia fikir lambat lagi nak kahwin. Tahun depan dia nak kahwin.

Balik tu aku terfikir, aku akan hilang seorang kawan baik. Dia akan jarang jumpa aku. Dia akan jarang lepak dengan aku. Dia akan jarang teman aku beli barang. Dia akan jarang berkareoke dengan aku. Aku tak nangis cuma aku fikir aku makin keseorangan. Walaupun aku ada lover aku, aku masih perlukan kawan macam dia. Ye la kan, lover aku pun bukan selalu boleh bersama aku. Dia pun belum fikir lagi nak hidup bersama aku. Manalah tahu jodoh aku dengan lover aku tak kekal lama, aku akan keseorangan juga kan.

Tapi kalau fikir pasal masa depan, bestfriend aku tetap aku berkawan dengan aku sampai bila-bila. Sebab aku percaya dia. Sebab kami adalah Aquarian. Aquarius adalah orang yang paling setia. Tak percaya tengok buku horoskop. Haha.

Ntah la. Masa kenduri dia nanti, aku tak tahu jika aku boleh datang atau tak. Rasa macam nak lari ke luar negara pun ya juga. Tengok la macam mana. Kalau dia berharap yang aku dapat hadir dimajlis dia tu, aku akan cuba datang juga. Bawa hadiah besar kan. Haha.


Apa-apa pun, aku cuma berharap, dia bahagia dengan keluarga baru dia nanti dan takkan lupakan aku. Best Friend Forever (^_^)v

No comments:

Post a Comment